Dankort + VISA/Dankort Mastercard VISA JCB Maestro

Köpvillkor

 

(Handelsvillkor för privatkunder / B2C kan ses längst ner på sidan)

 

Handelsvillkor för B2B-kunder

Nya kunder och Betalningsvillkor

Betalning måste göras med Visa, MasterCard eller Maestro-kort. organicbeautysupp.dk är godkänt av Nets att hantera ovanstående betalkort via Quickpay. Betalning med kreditkort via Quickpay är PCI-certifierad och 3D-säkrad. Beloppet dras från ditt kort när varan skickas.

Fakturan bifogas försändelsen och skickas med e-post till angiven e-postadress.

 

Allmänna villkor

Om du är godkänd för kredit och ändå väljer att betala med kort måste vi göra dig uppmärksam på att vi drar av beloppet när beställningen skickas. Om du vill använda din kredit måste du välja "faktura" längst ner i betalningsmodulen.

Om du inte har kredit och vill ha detta kan du ansöka genom att skriva till info@beauty-supply.se

 

Bankoplysninger
Jyske Bank Svenske kronekonto Iban DK0674110001037466 BIC/SWIFT JYBADKKK

 

Klagomål måste göras inom 24 timmar efter mottagandet av artikeln
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan föregående meddelande, men beställningar kommer alltid att levereras till angivna priser.
Alla beställningar innan 9.00 skickas samma dag.

 

Kunder Enskild Firma
Förskottsbetalning gäller på alla orders lagda
Fakturan skickas till den angivna e-postadressen
Beställningen skickas efter att betalning har mottagits. 

Beställningar som är äldre än 14 dagar för vilka ingen betalning har tagits emot raderas automatiskt.


Frakt
Gratis frakt på beställningar över 3.500 SEK

För beställningar under 3.500 SEK följer vi GLS-fraktpriser.

Alla paket skickas med GLS till den angivna adressen.
Om du har angett fel postadress eller om det inte är möjligt för GLS att lämna in paketet på grund av brist på instruktion, en avgift på 70,00 SEK GLS omdirigering eller leverans av alternativ adress i din nästa beställning (vi bifogar GLS-dokumentation) Betalningen täcker de kostnader som vi specifikt har betalat för dina räkning för ofullständig information.

Om du har flyttat från den angivna postadressen är det på din egen risk att få paketet från GLS.


Leverantid är 2-4 arbetsdagar.

Kontakta oss för frakt och leverans på info@beauty-supply.se


Fraktskador
Om du får en skadad produkt kan du skriva till info@beauty-supply.se
Vänligen fyll i följande i ämnesfältet: Skadad produkt mottagen på xx.xx.xxxx.
Vi behandlar din e-post inom 24 timmar.

Ångerrätt
Som konsument har du en 14-dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Avbeställningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog dina produkter, eller får den sista produkten i fysisk besittning, i händelse av ett avtal om flera olika produkter, som beställs i en beställning och som levereras individuellt.
Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp. Meddelandet måste lämnas via e-post till info@beauty-supply.se eller med hjälp av standardformuläret. I ditt meddelande måste du göra det klart för oss att du vill utöva din ångerrätt.
Du kan inte ångra genom att helt enkelt vägra att ta emot leveransen utan att samtidigt meddela oss tydligt om detta.


Lämna tillbaka
Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera paketet. Du bär risken för att produkterna kommer säkert till oss.
Objektets skick när du skickar tillbaka det: Du ansvarar endast för någon försämring av produktens värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i verklig användning.
Om produkten har testats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den används, vilket innebär att du vid avbokning av köpet endast får en del eller ingen av inköpsbeloppet tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.

 

Återbetalning av inköpsbeloppet
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalade till oss. I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för kommer detta köpebelopp att dras av.
Om du utövar din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar som du fått, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader på grund av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste formen för leverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar efter det att vi fick ett meddelande om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit artikeln tillbaka, såvida du inte tidigare har lämnat bevis för att du har returnerat.

Om du ångrar köpet måste objektet skickas till


ORGANIC Beauty Supply ApS

Københavnsvej 11

4800 Nykøbing F.

Danmark

 

Du kan också avbryta köpet genom att meddela det tydligt och lämna det personligen på ovanstående adress, efter överenskommelse. Kom ihåg att ange ditt ordernummer i ämnesfältet.

 

Handelsvillkor för privatkunder / B2C

 

Allmän information

ORGANIC Beauty Supply ApS

Momsregistrering: 31 87 08 60

Københavnsvej 11

4800 Nykøbing F.

Danmark

ekspedition@beauty-supply.dk

+45 40 84 41 43

 

Betalning

Hos ORGANIC Beauty Shop kan du betala med Visa/Dankort, Visa, JCB, MasterCard.

Oavsett korttyp/sätt är avgiften SEK 0,00.

Beloppet kommer först att dras från ditt kort när varan skickas.

 

Leverans

Din beställning skickas med GLS till en informerad paketbutik.

Vi levererar inom 3-5 arbetsdagar.


Vi skickar endast till Pakkeshop:

Viktbaserad - du kommer att kunna se fraktkostnaden innan du genomför betalningen

Fri frakt SEK 750,-

 

Fraktskador

Om du får en skadad produkt kan du skriva till ekspedition@beauty-supply.dk.

Vänligen fyll i följande i ämnesfältet: Skadad produkt mottagen xx.xx.xxxx.

Vi behandlar din e-post inom 24 timmar.

 

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit dina produkter, eller får den sista produkten i fysisk besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, som beställs i en beställning och som levereras individuellt.

Du måste meddela oss inom 14 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Meddelandet måste lämnas via e-post till ekspedition@beauty-supply.dk eller genom att använda standardformuläret för avbokning. I ditt meddelande måste du göra klart för oss att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot försändelsen utan att samtidigt ge oss tydligt besked om detta.

 

Lämna tillbaka

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du måste stå för de direkta kostnaderna för att returnera paketet. Du står risken för att produkterna kommer säkert till oss.

 

Ingen ångerrätt

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och hur den fungerar. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivits ovan anser vi den vara använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på produktens kommersiella värde .

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en försämring som du ansvarar för dras detta köpbelopp av.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader på grund av ditt eget val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödiga försening och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum vi har blivit underrättade om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

 

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått varan returnerad, om du inte tidigare har visat att du har returnerat.

Om du ångrar köpet ska varan skickas till:

ORGANIC Beauty Supply ApS

Københavnsvej 11

4800 Nykøbing F.

Danmark

 

Du kan även ångra köpet genom att tydligt meddela och lämna det personligen på ovanstående adress, efter överenskommelse. Kom ihåg att ange ditt ordernummer i ämnesfältet.

Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket skickade med post. postförskott.

 

Klagorätt

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du ska reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet i varan. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid. Skicka ett mail med klagomålet till info@beauty-supply.dk, där du beskriver problemet så detaljerat som möjligt.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Varan skickas till:

ORGANIC Beauty Supply ApS

Köpenhamnsvej 11

4800 Nykøbing 

Danmark
 

Personuppgiftspolicy

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:

Namn, adress, tel nr. och e-postadress.

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.

Vi lämnar följande uppgifter om dig till Postnord och GLS: namn, adress, telefon/mobil, e-postadress

Personuppgifterna registreras hos ORGANIC Beauty Supply ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Dataansvarig på organicbeautysupply.dk är ägaren Anne-Mette Juhl Themsen

Som registrerad hos ORGANIC Beauty Supply ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska riktas till: info@beauty-supply.dk.

 

Överklaganderätt

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta info@beauty-supply.dk. Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till: info@beauty-supply.dk

Vi kommer att behandla ditt klagomål inom 24 timmar.

Centrum för klagomålslösning

Styrelsens hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Danmark

www.forbrug.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 31.03.2020

BS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrrelsen
Forbrugerstyrrelsen - med karakterbog over online butikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation

 

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

skrivs ut och skickas till adressen nedan eller skickas via e-post till ekspedition@beauty-supply.dk

 

Organic Beauty Supply ApS

Københavnsvej 11

4800 Nykøbing F

Danmark

+45 40 84 41 43

ekspedition@beauty-supply.dk

 

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:


__________________________________________________________________________________________

 

Beställde den: ___________________________ Mottaget den: __________________________


Konsumentnamn: __________________________________________________________________________________


Konsumentadress: __________________________________________________________________________________________________


Konsumentsignatur: ________________________________ Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

 

Handelsvillkor senast uppdaterade 28.07.2022